Przejdź do treści
Przemyślenia

Dlaczego warto prowadzić bloga?

osoba piszę artykuł na laptopie, obok stoi kubek z kawą

Co przemawia za prowadzeniem bloga?

O profitach z posiadania swojej własnej strony internetowej prezentującą naszą markę osobistą, czy ofertę naszej firmy raczej nikogo nie trzeba przekonywać. Obecnie praktycznie każdy posiada w swojej kieszeni urządzanie pozwalające połączyć się z siecią i chętnie z tego udogodnienia korzysta. Naturalne jest zatem, że dla ogromnej części z nas Internet staje się głównym źródłem informacji czy rozrywki.

W dalszej części postaram się przedstawić kilka powodów, dla których warto poświęcić czas, aby wzbogacić swoją stronę Internetową o blog.

Bezinteresowna reklama naszej strony

Jednym z pozytywnych skutków ubocznych wynikających z prowadzenia bloga jest to, że na naszą stronę dzięki wartościowym artykułom przybywają osoby, które normalnie być może by jej nie odnalazły. Dobrze na pisany artykuł, który może komuś pomóc, często okazuje się najlepszą reklamą.

Nie ma nic lepszego, gdy to nasi potencjalni klienci sami znajdują nas w sieci, przy okazji dowiadując się z naszych wpisów, że jesteśmy prawdziwymi profesjonalistami i znamy się na oferowanych usługach. Oszczędzamy w ten sposób pieniądze na reklamę, budujemy swoją markę oraz zyskujemy w oczach naszych potencjalnych klientów.

Budowanie świadomości marki

Każdego dnia zarówno mali przedsiębiorcy, jak i ogromne koncerny wydają niemałe pieniądze na reklamę. Jednym z głównych celów tych działań jest skierowanie uwagi potencjalnych klientów na oferowane usługi. Idealnie byłoby, aby reklamy sprawiały, że nasza firma utkwi w pamięciach odbiorców na długo. W praktyce jest to bardzo trudne do osiągnięcia, w szczególności, jeśli mamy dużą konkurencję oraz ograniczony budżet reklamowy. W efekcie może się okazać, że uruchamiając kampanię reklamową, osiągniemy bardzo krótkotrwały efekt. I w tym momencie warto zwrócić uwagę na fakt, iż budowanie trwałej świadomości marki wymaga czasu.

Regularne publikowanie na blogu pozwala niskim kosztem zwracać uwagę na swoją działalność. Poświęcenie kilku kwadransów na stworzenie artykułu na temat, który jest bliski naszej działalności, nie kosztuje wiele w porównaniu do profesjonalnej kampanii reklamowej, gdzie nie zawsze ma się gwarancje powodzenia. Za to każdy napisany artykuł zostaje na naszym blogu i procentuje – nie znika po nie opłaceniu kolejnej kampanii Google adwords 🙂.

Systematyzowanie posiadanej wiedzy

Ubranie myśli w słowa nie zawsze jest łatwe. Napisanie dobrego wpisu na bloga czasem może kosztować sporo pracy i czasu. Weryfikacja posiadanej wiedzy, szukanie dodatkowych informacji pomaga nam samym jeszcze lepiej zrozumieć poruszane kwestie oraz rozpoznać aspekty, które mogą wymagać od nas dokształcenia się.

Jakie tematy poruszać?

Na początku naszej przygody z blogowaniem najprościej będzie poruszać tematy, w których najlepiej się znamy. Polecam redagowanie artykułów przybliżające naszą pracę, związane z nią wyzwania, czy ciekawostki. Sprawy dla nas z pozoru oczywiste wcale nie muszą okazać się takie dla innych. Podzielenie się drobną, ale praktyczną poradą z dziedziny, którą się zajmujemy, pozwala budować zaufanie do nas oraz często okazuje się doskonałą okazją do zapoznania czytelników w naszą ofertą.

Ciekawą kategorią wpisów na blogach jest opisywanie wykonanych przez nas prac tzw. case study – pochwalmy się, jakie zlecenia udało nam się zrealizować. To doskonała wizytówka. Taki artykuł pomoże również nam na przeanalizowanie, co wykonaliśmy dobrze, co można by poprawić, aby ulepszyć nasze usługi i kolejne zlecenie wykonać jeszcze lepiej.

Zawsze warto dzielić się wiedzą z innymi

Każdy z nas nie jednokrotnie poszukuje różnych informacji w sieci. Dzieci i młodzież chętnie eksploruje Internet przy okazji rozwiązywania prac domowych, oszczędzając czas na wertowanie grubych i niewygodnych słowników. Dorośli poszukują sprawdzonych przepisów na niedzielny obiad czy porad jak naprawić cieknący kran w łazience.

Wszystkie powyższe informacje bardzo często znajdują się nie tylko w dedykowanych serwisach z poradami, ale również na blogach prowadzonych przez osoby prywatne oraz firmy. Dzięki temu, że ktoś podzielił się ze światem poprzez Internet swoją wiedzą na blogu, szybko możemy rozwiązywać napotykane problemy, czy wzbogacać naszą wiedzę. Często jest tak, że posiadamy ulubione blogi tematyczne, które regularnie śledzimy, oczekując na nowe artykuły.

Powadzenie własnego bloga i dzielenie się swoją wiedzą jest wspaniałą sposobnością do pewnego rodzaju odwdzięczenia się za zdobyte informacje.

Posty o podobnej tematyce

Mogą Cię zainteresować:

Zbuduj swoją ultra szybką stronę internetową ze mną!

Chętnie pomogę zrealizować Twój projekt.